close


真的是好久沒有聽到這首歌了
在以前是蝙蝠俠迷的我
最喜歡的就是這第三集的卡司與劇情
對Seal的熱愛
也是在那時開始

當初用自己存的錢買了第一張tap
跑了好多家唱片行才買到他的原聲帶
對我而言
這部電影不僅僅是代表我的回憶
而且也滿足了我的幻想

以後再寫寫對他的感動ㄅ

歌詞:
ba da ba da da da ah ya ya
ba da da da ba ba ee ah
Ba ya ya ba ba de ba da da da ah ya ya

ba da ba da da da ah ya ya
ba da da da ba ba ee ah
Ba ya ya ba ba de ba da da da ah ya ya
Ba ya ha ya ah ah ah ah ah ba ba ya ya
ha ah ah ah ah ah ah

There used to be a greying tower alone on the sea. 在海上曾有座灰雲籠罩的塔獨立著
You became the light on the dark side of me. 而你是我陰暗面的光
Love remained a drug that's the high and not the pill. 愛如藥物,藥力讓人興奮,而非藥丸本身


But did you know, 然而你知道嗎?
That when it snows, 當下雪之際
My eyes become large and, 我睜大我的雙眼
The light that you shine can be seen. 如此才能看見你所照耀的光


Baby, 寶貝
I compare you to a kiss from a rose on the grey. 我把你比擬成烏雲之上來自玫瑰的吻
Ooh, The more I get of you, 然而我與你越是親近
Stranger it feels, yeah. 我就感覺越陌生
And now that your rose is is in bloom. 現在你的玫瑰已經綻放
A light hits the gloom on the grey. 一道光芒照耀在灰雲之上的悲傷


There is so much a man can tell you, 一個男人能夠告訴你的是這麼多
So much he can say. 能說的是這麼之多
You remain, 而你仍是
My power, my pleasure, my pain, baby 我的力量、我的愉悅、我的苦痛
To me you're like a growing addiction that I can't deny 對我而言你是戒不掉的癮頭
Won't you tell me is that healthy, baby? 你說這樣健康嗎?

But did you know, 然而你知道嗎?
That when it snows, 當下雪時,
My eyes become large 我睜大我的雙眼
and the light that you shine can be seen. 才能看見你所照耀的光芒


I've been kissed by a rose on the grey. 我曾被在烏雲之上的玫瑰所親吻。
And if I should fall, at all. 如果我有任何的機會會跌跤…


Now that your rose is in bloom, 現在你的玫瑰已經開花
A light hits the gloom on the grey. 一道光芒擊打在灰雲之上的悲傷

arrow
arrow
    全站熱搜

    mikis1107 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()